Patru țări, cinci influenceri și aventurile acestora în regiunile Cahul și Ungheni

UNDP in Moldova
UNDP Moldova
Published in
6 min readApr 12, 2024

Elveția, România, Italia și China sunt cele patru țări de unde și-au început călătoria cinci influenceri pentru a descoperi regiunile Cahul și Ungheni. Timp de trei zile, influencerii au explorat cele mai pitorești locuri și atracții turistice, documentându-și impresiile în mai multe videouri publicate pe rețelele de socializare. Turul influencerilor a fost organizat de programul „EU4Moldova: Regiuni-cheie”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD și UNICEF, cu scopul de a promova regiunile Cahul și Ungheni.

Din inima Elveției în inima Ungheniului

Toamna lui 2023 a prins-o în Ungheni pe fosta prezentatoare TV și vloggera Cristina Gheiceanu, stabilită de mai mulți ani în Elveția. Cristina a redescoperit farmecul regiunii, dar a și vizitat locații noi precum fabrica de covoare „Unicorn Carpets” și „Crama Mircești”, renumită pentru podgoriile, vinurile și bucatele tradiționale.

A vizitat atelierul Cristinei Lupu, unde prind viață jucăriile eco „Bubulino” și s-a relaxat alături de alte sute de tineri la havuzul pietonal din Piața Independenței.

Vloggera a povestit că zilele petrecute la Ungheni și împrejurimile acestuia vor rămâne prezente în amintirea ei, datorită oamenilor plini de energie și însetați de schimbări.

Crama Mircești este un loc pe care îl recomand din tot sufletul, am degustat vinuri, am mâncat bucate tradiționale moldovenești, niște sarmale delicioase de care îmi era dor. Lângă Crama Mircești, este un olar de peste 80 de ani. Am încercat și eu și este extraordinar de greu, nu știu cum îi reusește: el zice că are secretele lui. Am vizitat centrul Ungheniului care arată extraordinar de bine, datorită investițiilor din ultimii ani.

În doar câteva zile, Cristina Gheiceanu a reușit să împărtășească cu comunitatea sa de pe Instagram cele mai frumoase și interesante locuri din regiunea Ungheni, care beneficiază din 2019 de suportul programului „EU4Moldova: Regiuni-cheie”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD și UNICEF.

Și autorulota SunChase Journey staționează la Ungheni

Luminița și Costi sunt un cuplu care a devenit cunoscut în mediul virtual pentru călătoriile lor exotice în diferite colțuri ale lumii. De câțiva ani, cei doi călătoresc cu o autorulotă și adună mii de vizualizări pe canalul lor de Youtube. În una din călătoriile lor, Luminița și Costi au ajuns și la Ungheni.

„Călătorim deja de șapte ani full time; primii trei ani am călătorit cu avionul, iar acum ultimii patru ani călătorim cu autorulota. O descoperire deloc de neglijat este și regiunea Ungheni și recomandăm urmăritorilor noștri să descopere cu entuziasm și voie bună aceste locuri”, notează Costi.

Luminița și Costi s-au încărcat cu energia naturii la „Movila Măgurii”, au gustat din deliciile pregătite de Diana Beșliu la cafeneaua „Stories”, au vizitat Parcul „Micul Cluj”, gara din municipiul Ungheni, precum și alte locații.

Despre regiunea Cahul în limba chineză

Stabilită de zece ani în China, urmărită și apreciată de milioane de chinezi pe rețelele de socializare — Gabriela Cojocaru a auzit chemarea regiunii Cahul și nu a opus rezistență. În timpul călătoriei sale, Gabriela Cojocaru a descoperit oameni și locuri autentice din sudul țării, destinații turistice și afaceri înfloritoare, susținute de programul „EU4Moldova: Regiuni-cheie”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD și UNICEF.

Fiind pentru prima dată în municipiul Cahul, Gabriela Cojocaru a descoperit istoria și complexitatea sanatoriului „Nufărul Alb”, dar și centrul reabilitat al orașului și Universitatea „Bogdan Petriceicu Hasdeu”.

„Am mers la Galeriile Subterane din Cahul, dimineața am fost în parcul central, au un parc foarte frumos. Am vizitat și Universitatea din Cahul. Am aflat că în orașul Cahul se organizează multe festivaluri și evenimente culturale”, subliniază Gabriela Cojocaru.

După Cahul, Gabriela a continuat să descopere coloritul local a mai multor localități din regiune.

La Slobozia Mare, a mers la agropensiunea „Potcoava Verde” și a admirat Lacul Beleu.

„Am fost la lacul Beleu, am mai fost în satul Văleni, am făcut cunoștință cu niște doamne atât de frumoase, care promovează cu atâta dragoste cultura și tradițiile de la sud”, povestește Gabriela.

La Văleni, Gabriela Cojocaru a vizitat „Muzeul Pâinii” — unicul muzeu de acest gen din țară.

Turul Gabrielei s-a încheiat cu admirarea Colinelor de Aur din Văleni, o degustare de vin la Vinia Traian și o scurtă explorare a Portului Giurgiulești.

De-a lungul călătoriei sale prin locurile istorice și obiectivele culturale, Gabriela a fost însoțită mereu de publicul său din China, reușind să redea online o bună parte din frumusețea și specificul regiunii.

Italianul fascinat de plăcintele și brânza de la sud

Stefano Cicchini, un travel vlogger din Italia a luat o pauză de la rutina sa ca să descopere și el comorile ascunse ale regiunii Cahul. În cele doar două zile petrecute în zonă, Stefano a reușit cât alții într-o lună.

A vizitat atelierul gastronomic al Mariei Minciună și Muzeul de Istorie și Etnografie din satul Slobozia Mare, pensiunea „Casa Bunicului” din satul Pașcani, comuna Manta și stâna baciului Nicu Tudor. Nici Filarmonica Municipalǎ Cahul nu a fost trecută cu vederea.

Vloggerul a savurat atât frumusețea împrejurimilor, cât și farmecul localnicilor.

„Am călătorit în multe țări din Europa și trebuie să recunosc că aceste locuri sunt unele dintre cele mai frumoase și primitoare. Abia aștept să povestesc publicului meu despre acest proiect, dar și despre tot ce am văzut și încercat în Republica Moldova”, conchide Stefano Cicchini.

În 2024, Cahul și Ungheni vor continua să fie în atenția influencerilor străini, regiunile fiind gazde pentru vloggeri din România și Marea Britanie.

Promovarea potențialului turistic a regiunilor Cahul și Ungheni este o prioritate a programului „EU4Moldova: Regiuni-cheie”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD și UNICEF, care a elaborat anterior brandul regiunilor, aceastea fiind o premieră pentru Republica Moldova.

UNDP in Moldova
UNDP Moldova

In Moldova, UNDP helps people build better lives, by supporting #GlobalGoals.